onsdag 8 mars 2017

Testing, testing

Testar och övar på nya tekniska färdigheter.

Har ju inte så många färdiga mönster (än), men jag tänker att det kan nog vara bra att de som finns går att ladda ner direkt från Ravelry.

Så nu tror jag att My #1 ska gå att ladda ner direkt via Ravelry. Länk finns här till höger på bloggen eller här.



Kollar ni in där så ser ni också en version där man bara omdirigeras till bloggen.
Tekniskt missöde som tydligen inte går att ta bort. Så det får ni leva med. Ska försöka se till att det inte upprepas!

Nästa steg blir att få in den engelska översättningen. Hav tålamod...


Nu kan ni också ladda ner mönstret till vanten "Sally" direkt från bloggen. Se här till höger.


Naturligtvis kommer även detta mönster att gå att ladda ner direkt från Ravelry så småningom. Men nu måste jag vila "de små grå" så det får bli en annan dag.

Hör av er om det är problem med hämtning, öppning eller nedladdning av mönstret.


Kan passa på att blogga min senaste Kalixvante. Det var min resestickning under vår weekendtripp till Fårfesten i Kil.
Fäste de sista trådarna på tåget mot Arlanda så det var bara att blocka dem när jag kom hem. Eller rättare sagt dagen efter. Men färdiga är de i alla fall.


Gillar den här kombinationen med rött och vitt.

Garn: I vanlig ordning, 2-trådigt finullsgarn från Jakobgården, Överkalix. Handfärgat av mig.
Stickor: Strumpstickor 3 mm

Så nu finns det åter ett par i varje storlek i butiken Made in Kalix.


På nålarna just nu har jag ett par i minsta storleken i rött och ljusgrått. Inte så dumt det heller...



Ikväll blir det stickcafé. Längtar efter mina stickkompisar :)

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Lika bra att skriva i lugn och ro! Framstressade mönster brukar tyvärr alltid innehålla en massa fel, i alla fall om det är jag själv som sitter vid tangenterna ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...