tisdag 31 januari 2017

Årets första sockpar...

...blev ett par pyttesmå. Storlek 10-12 mån.


Stickade i ett väldigt trevligt och mjukt sockgarn, "Happy Feet" från Mondial. Färg 0640.

Modellen är en helt slätstickad variant förutom några resårvarv i mudden. Strumpstickor 3 mm och garnåtgång hela 30 g.

Mina allra första näbbskor som rekvisita. Glad att jag har sparat dem och nu önskar jag att jag hade ett par i större storlek med samma patina :)
Ska för övrigt snart göra mig en tur till Sattajärvi och Keros för att investera i ett par näbbisar. Har bara så svårt att bestämma mig för modell och färg...


På stickorna nu?

Bl.a det här.



Ska bli en tröja till brorsans vovsing som är nyklippt och fryser när de ska ut och åka fyrhjuling. Klart "faster" ställer upp  och fixar en tröja ;)

Ha en bra stickdag så ses vi snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...