tisdag 20 december 2016

Populära vantar

Kalixvanten blev ett riktigt populärt inslag i butiken så här till jul. Både vantpaketen och de uppstickade vantarna.

Tur att vantarna är roliga att göra och rätt så snabbstickade.
Lyckades knåpa ihop tre par till till julhandeln. Två par medium dam och ett par något större.




Även dessa är stickade i handfärgat 2-trådigt finullsgarn från Jakobgården. Stickor 3 mm.

De här paren är nog de sista från förra årets ull. Som tur är har Katarina fått hem garn från årets ull.
Den här omgången är om möjligt ännu mjukare och finare.

Har färgat en sändning som Katarina nu har till salu tillsammans med ofärgat.





Har också färgat ett gäng härvor till mig själv som mest troligt kommer att bli fler vantpaket. Men de hänger på tork och är inte så mycket att se för tillfället.


På nålarna just nu är fjärde(!) paret rosa sockar. Exakt likadana.
Alla damer i en viss familj kommer att bli sååå fina i sina rååååsa myssockar :)

Men vad jag inte begriper är varför jag (återigen) väntar tills jag verkligen har kniven på strupen innan jag sätter igång med sådant jag tagit på mig!
Just detta är ett hantverksbyte som blev överenskommet redan i september. Och då, i september, kändes det som att jag hade ju ALL tid i världen...
Och de hade jag ju...DÅ!

Nå, sockarna är snart färdiga och lite mer om hantverksbytet kommer en annan dag.

Ha det bra tills dess...vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...