fredag 23 december 2016

Hantverksbyte

En hantverksvän behövde stickade sockar till julklappar och jag behövde ett armband.

Det här var i september och det blev bestämt att vi gör ett byte.

Bytet utökades så småningom en aning till fyra par sockar och ytterligare två armband.





Mitt bidrag var alltså fyra par myssockar i handfärgade 2-ply merino.
Väldigt råååsa som synes :)
Hoppas mottagarna blir nöjda.

På bilden ser man också (som jag tycker) charmen med handfärgat. I stort sett samma rosa nyans på härvorna men uppstickat framträder färgen helt olika beroende på maskantal, stickstorlek, handlag mm.

I utbyte beställde jag ett underbart vackert 2-varvs armband i tenntråd, silver och swarowskikristaller till mig själv.
Älskar det!

Och så här till jul kom det väl till pass med att komplettera med två herrarmband i flätat läder med snyggt metallspänne.

Armbanden kommer från ArcticCollection. Birgitta gör otroligt snygga och välgjorda armband/halsband mm. Rekommenderar att ni tittar in i hennes webshop (om ni nu inte har vägarna förbi Made in Kalix). 

Gillar det här med hantverksbyten då och då när behovet finns och tillfälle ges.
Att byta med en annan hantverkare känns ofta väldigt bra eftersom de, oavsett vad de tillverkar, vet vilket arbete och engagemang som ligger bakom ett gediget hantverk. 

Kul med byte, men nu tänker jag nog inte sticka rosa sockar på ett tag ;)

Ha det så bra och unna er mycket sticktid under julhelgen!
Vi ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...