lördag 9 juli 2016

Låtsas som ingenting...

...för det var väl igår jag bloggade senast? Möjligtvis i förrgår...men längre än så kan det ABSOLUT inte vara! ;)

Nå, här händer inte särskilt mycket på stickfronten så det är ingen större risk att ni missat något heller.
Stickar man inte så mycket så finns det ändå inte så mycket att skriva om...eller?

Nä, inga bortförklaringar sa ja ju! Det är nog bara en rejäl spark i baken jag behöver!

Några sockpar har det så klart blivit (surprise, surprise!)



Ett par "basic" sockar, helt slätstickad fot med skaft i resår (3r 1a).
Stickade i ett trevligt garn jag fick i garnbytet vid sticklägret i Pörkenäs i våras.
Garnet är (om jag inte minns fel) ett Opalgarn i en skön blandning av ull bomull,nylon.
Stickor 2,5 mm




Slätstickade sockar med kort resår i mudd och vrist.
Garent är mitt handfärgade tunna sockgarn. Färgen påminner mig om en viss nyans av vitmossa så jag kallar den "Sphagnum"
Stickor 2,25 mm
Vitmossa "Sphagnum"



Mönster: My #1
Garn: Handfärgat merino/tussahsilke, färg "Mandarin"
Stickkor 2,25 mm






Mönster: Eget "hittepå" med liten vågkant (ska skriva ner mönstret vid tillfälle)
Garn: Handfärgat tunt sockgarn
Stickor 2,5 mm





Mönster: Samma "hittepå" som ankelsockarna ovanför, men med fler upprepningar.
Garn: Handfärgat tunt sokcgarn (färgen på de övre bilderna mest rättvisande).
Stickor: 2,25 mm



Så klart har jag ett par sockar på nålarna nu också. Det blir ett par galna restgarnssockar/trasmattesockar.


Varvar ett enfärgat garn med helt slumpmässigt utvalda restgarner. Kan bli rätt häftigt!
Sen är det ju aldrig fel att bli av med några restsnuttar...finns ju en del att ta av...hrm...


Försöker också att sticka lite på min kofta (en av dem) då och då.



I skrivande stund är jag faktiskt färdig med oket och nu väntar den spännande uppklippningen.
Jag vet ju att det inte är någon fara, men det möter alltid ett visst motstånd att sätta saxen i en stickning. men med lite pepp går det nog bra :)


Ha nu en fortsatt fin dag så ses vi förhoppningsvis i morgon. Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...