måndag 14 mars 2016

Birgittas sockar

Har nu hämtat mig så pass från förra helgens roadtrip så jag kanske får till ett litet blogginlägg :)

Nä, sanningen är nog snarare att det inte hänt så där vansinnigt mycket på stickfronten sedan sist.
Men ett par sockar har jag i alla fall knåpat ihop.


Samma "mönster" som ni sett tidigare. Dvs en variant på resår. 2 varv slätstickning, 2 varv resår 2r, 2a, upprepa.

Gillar enkelheten i det här mönstret och resultatet blir riktigt effektfullt. Dessutom blir resåren riktigt stadig och sockan smidig när man låter resåren gå ner över foten.

Garnet är mitt tunna handfärgade garn i en fin djupturkos färg.
Stickor: strumpstickor 2,25 mm.
Av garnet gick det åt ca 80-85 g till dessa sockar i storlek 40-41 med rätt långa skaft.

Jag fortsätter med sockstickandet så ses vi snart. Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Härliga sockor i härlig färg!

    SvaraRadera
  2. Bo zaraz minie miesiąc od ostatniego wpisu...

    Pozdrawiam. Ania

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...