söndag 28 februari 2016

Dagens tips!

Som ni kanske upptäckt så blockar jag det mesta av det jag stickar. Dvs sköljer upp, centrifugerar och spänner upp.
Det gäller även sockar.

Så klart är det inget man är tvungen att göra, men har du inte testat förut så gör det för det blir stor skillnad och slutresultatet blir så mycket finare.

Enklaste sättet att blocka sockar på är att trä upp dem på en form av något slag. Det vanligaste är en platt skiva i trä eller plast i form av en fot.
Det finns färdiga att köpa men är väldigt enkla att göra själv.

Idag skulle jag blocka sockar i storlek 36 och det visade sig att just den storleken hade jag inte i min stickutrustning.

Men som sagt var. Enkelt och snabbt att göra själv.

Ritade upp en fot i storlek 36 (mått finns i storlekstabeller på nätet) på en tunn, mjuk skärbräda i plast.
Just den här har jag köpt i 3-pack på Coop.
Finns säkert på de flesta affärer. Funkar också med lite kraftigare (eller dubbla) bordstabletter.

Sen var det bara att klippa ut och...
...ta daaa!
Ett par praktiska sockblockare i rätt storlek.


Nu är det bara att vänta in att sockarna är färdiga att plockas ur tvättmaskinen så ska blockarna testas.

Ha en fortsatt fin dag så ses vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...