tisdag 7 juli 2015

Lägesrapport

Vill så mycket...hinner så lite...
Det sammanfattar läget rätt bra på stickfronten just nu.

Jag knogar på med min "Rosekransen"...någon rapport då och då.
Snart är det dags att bestämma vad jag ska ha för avslutningskant längst ner.
Antingen gör jag bara en enkel rätstickad kant i avvikande färg eller så får spetskanten från kragen återkomma även längst ner. Hinner fundera lite till.

Nu när jag ser bilden så upptäcker jag att koftan även skulle funka som väst eller kortärmad...hmmm...



Jag är så sugen på att starta upp något nytt, men inser att tiden inte riktigt räcker till så jag fortsätter med mina UFO:n.
Tröstar mig med att det är ju en viss tillfredsställelse med att göra färdigt också :).

Ha det gott så ses vi snart igen.

1 kommentar:

  1. Men så fin den kommer att bli! Helt underbart ok!
    Vad duktig du är som gör klart ufo:n....jag bara startar upp nytt, ett enda kaos :-D
    Hoppas du har det bra! / Ulrika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...