tisdag 23 juni 2015

Också ett UFO

Hittade tre ofärgade "sockblanks" som jag vid något tillfälle testat att sticka upp på en gammal stickmaskin.
Maskinstickningen gick väl sådär, men tre ofärgade "stycken" för färgning lyckades jag knåpa ihop i alla fall.

Så härom dagen, när solen behagade visa sig så nålade jag upp mina "sockblanks" och gick lös med färgpulver.

Kan väl inte påstå att resultatet blev som jag hade tänkt eller föreställt mig, men ändå rätt läckert till slut.
Fixerade färgen genom att rulla in "blanksen" i plastfolie och ånga paketen över vattenbad.

Aaaningen omständligt och jag vet inte om jag kommer att göra det här särskilt ofta. Men kul att testa!

Det här är resultatet.
Färgerna är ännu klarare i verkligheten. Svårt att fånga på bild och jag orkar inte riktigt sätta mig ner för att redigera bilderna.
Ni får tro på mitt ord...








1 kommentar:

  1. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...