måndag 11 maj 2015

Oversize tröja

Till att börja med vill jag be om ursäkt för att jag försvann där ett tag.
Det brukar vara så den här årstiden. 
Fotbollsmatcher och cuper som drar igång, utepyssel som pockar på, jobbsäsongen rivstartar osv osv.
Som för de allra flesta vad jag förstår :)

Nå, innan jag försvann ut i verkligheten fick jag faktiskt färdigt min Oversize sommartröja.
Påbörjad förra sommaren och färdigställd lagom till en förhoppningsvis fin sommar 2015.






Tröjan finns i en gammal "Kreativ Stickning", så tyvärr har jag ingen länk till mönstret..

Jag har stickat min i "Line" från Sandnes Garn. Färg 4627, cerise.
Fick minska ner maskantalet rejält för att få till rätt storlek. Ett tag såg det mer ut att bli ett "två-manna tält", men nu känner jag mig rätt nöjd.

Om jag inte minns fel använde jag stickor 4,5 mm (möjligtvis 5 mm) samt 3,5 mm till ärm- och halskanter.

Till en strl L gick det åt knappt 350 g, dvs 7 nystan.

Tror det kan bli en användbar sommartröja och jag är nästan sugen på en till i en annan färg...

För att gardera mig behöver jag ju inte säga till vilken sommar jag tänker mig den andra... ;)

Ha en fin dag så ses vi snart!

10 kommentarer:

  1. Härlig färg på en härlig tjej :)

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Blivit nyfiken på garnet!

    SvaraRadera
  3. Så fin den blev! Verkligen en härlig sommarfärg!

    SvaraRadera
  4. Väldans fin...ser sommrig ut!

    SvaraRadera
  5. Väldans fin...ser sommrig ut!

    SvaraRadera
  6. Väldans fin...ser sommrig ut!

    SvaraRadera
  7. Riktig fin sommertopp som skapt til deg! Nydelig farge!

    Ønsker deg en fin tirsdag.

    SvaraRadera
  8. Gillar mina ☺️/ Malin

    SvaraRadera
  9. Så sjukt snygg! Passar dig helt perfekt :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...