söndag 24 maj 2015

Min filt

Den har inget officiellt namn (vad jag vet) utan den är helt enkelt "Min Filt"

Påbörjades förra sommaren, hamnade ganska snabbt långt ner i projektkorgen, glömdes i det närmaste bort, återupptogs för några veckor sedan och NUUU ÄR DEN FÄRDIG!

Glad att jag kämpade på även om det bokstavligen blev lite svettigt här på slutet.
Ytterst nära att det blev en kudde där en bit in på arbetet, men nu är det alltså en stooor, varm och härlig filt.









Mönstret finns i tidningen "Kreativ Stickning", nr 2, 2014.
Där är den virkad som en babyfilt och i ett bomullsgarn.

Jag har virkat min i Kauni som är ett rent ullgarn. Tog virknål 5 mm i stället för 3,5 för att få pläden lite luftigare.

Kan inte säga hur mycket garn det gick åt, bara att det är mycket. Virkning slukar mycket garn och pläden är rätt stor, 140x190 cm.
Har använt naturvit Kauni och olika nystan av självrandande. Fin effekt om jag får säga det själv.

Tänkte göra en kant med lite mer mönster/krusiduller men konstaterade snabbt att enklast möjliga kant blev nog så bra.
Ett varv fm, ett varv stolpar, ett varv fm och ett varv kräftmaskor. That´s it!

Sååå nöjd!

Dessutom ett UFO mindre. Det ni!

5 kommentarer:

  1. Nydelig teppe! Du skal få meg til å tro at det gikk med mye garn, men så ble det kjempefint også da,

    Klem fra Norge

    SvaraRadera
  2. Superfin och vilket fantastiskt jobb du gjort. Gillar färgerna, de gör en glad. En gladfilt helt enkelt. :)

    SvaraRadera
  3. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    SvaraRadera
  4. Et nydelig teppe! Sikkert en kjempejobb, men du verden så flott.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...