söndag 31 maj 2015

Ännu ett UFO...

Vet inte om jag nämnt detta projekt?

Jo, säkert någon gång för hundra år sedan, när jag påbörjade koftan.
Eller kanske det var förra sommaren...?

Ja, ja, bortglömd och lämnad åt sitt öde har den i alla fall varit sedan dess.

Mönstret heter "Rosekrans" och är egentligen en tröja som jag ändrat lite i och stickar som en kofta.

Tror den kan bli riktigt fin bara den blir färdig.
Förtjänar verkligen ett bättre öde än att ligga där ensam och övergiven i stickkorgen (bortsett från alla andra UFO:n som också ligger där och gör den sällskap).

Lite pepptalk emottages tacksamt eftersom det trots allt är en ganska långsam stickning på tunna nålar och det är en hel del som återstår.
Heja mig!

10 kommentarer:

  1. Jag peppar gärna, jag tycker att koftan ser jättefin ut. Heja, Heja!

    SvaraRadera
  2. Åh...! Såå vacker!! Den måste du bara göra färdig, den blir verkligen superduperfin! Go, girl! Heja! Heja!

    SvaraRadera
  3. Den ser jättefin ut! Kom igen nu, det är "bara" att mata på! ;)

    SvaraRadera
  4. Jag är väldigt nyfiken att se den färdig!!

    SvaraRadera
  5. Jag är väldigt nyfiken att se den färdig!!

    SvaraRadera
  6. Jag är väldigt nyfiken att se den färdig!!

    SvaraRadera
  7. Jag minns faktiskt när du började på den :-) Den blir jättefin! Heja dig!!!

    SvaraRadera
  8. Wow! Så fin! Vart kan man finna detta mönster?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Googla på "Rosekransen" (norskt mönster) av Strikkekista så hittar du det :)

      Radera
  9. Men så vacker. Den blir ju toppen fin. Kämpa på.
    / Inger

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...