måndag 16 mars 2015

Poncho och mjukisbyxor

Kanske inte riktigt den kombinationen jag hade tänkt mig, men ni fattar.
Fick lov att passa på när det var någon hemma som ville hjälpa mig med kameran.

Är riktigt nöjd med den här enkla modellen där garnet och färgerna får stå för effekten.





Ponchon är enklast möjliga modell.
Stickad uppifrån och ner med ökningar vartannat varv på ömse sidor om mittmaskorna (mitt bak och mitt fram).

I-cord som avslutning både längst ner och i halsen.

Garnet jag använt är Noro Silk Garden (färg 84), drygt 200 g och Rowan Kidsilk Haze (svart 8659) + Rowan Fine Lace (svart 101), ca 50 g av vardera. Det svarta är stickat i dubbelt garn.

Rundsticka 7 mm till hela ponchon.

Nu måste jag bara hitta något snyggare än mjukisbyxor att ha till  ;)


Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Jätte snygg & härliga färger!
    monicabergstrom

    SvaraRadera
  2. Hej jättesnygg vart hitter en mönster på ponchon? Mvh Tina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...