torsdag 5 mars 2015

Än så länge går det bra...

Ett projekt avslutat, ett påbörjat.

Avslutat:
Enkla bassockar i det härliga garnet Zauberball Stärke 6.
Här i färgen 2095, Indisch Red.

Det här var en ny bekantskap i garnvärlden och jag kan verkligen rekommendera det.

Något grövre än de "vanliga" Zauberballgarnerna. Jag har stickat på strumpstickor 3,0 mm, och det blir en i min smak helt lagom tjock socka.

Det gick åt ca 85 g till detta par som är i storlek 38-39.

Vad det gäller färgerna vet nog de flesta att med Zauberball är det bara att gilla läget. Färgrapporterna kommer nästan aldrig igen. Men jag gillar det.



Och sen fick jag ju lägga upp nytt:
Hade redan bestämt mig för ett par vantar ur Solveig Larssons "Vantkalendern 2012".
Vanten heter Johanna.

Återigen kommer jag tillbaka till färgkombinationen grått/rött. Älskar verkligen de färgerna tillsammans.



På återseende!

1 kommentar:

  1. Väldigt fin färg på det garnet.Har stickat många sockar och sjalar i de olika kvaliterna av Zauberbaall

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...