lördag 21 mars 2015

Adela

Så nöjd med det här paret och mitt val av färger.
Jag använder ofta starka färger och stora kontraster när jag stickar vantar.
Ibland får man riktigt tvinga sig själv att tänka annorlunda och ofta blir det också bra.





Mönstret till dessa vantar heter alltså "Adela" och finns i boken "Solveigs vantar - Inspiration från norr".
Vanten är mitt bidrag/projekt i mars/april-KAL:en som finns i Ravelrygruppen "Solveigs Vantar - Solveig´s Mittens"

Jag har stickat mina vantar i Morjärvs 2-trådiga ullgarn, (naturvit, ljusblå, mellanblå).
De blåa nyanserna är färgade på ljusgrått garn och det gör färgerna ännu "softare"/milda.
Det gick åt drygt 65 g totalt.

Stickade på rundsticka 3,25 mm (magic loop) förutom den rätstickade kanten där jag använde strumpstickor 2,5 mm.


Nu blir det till att söka fram något UFO igen :)

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Så fina vantar, underbar soft färgkombination.

    SvaraRadera
  2. Så lekre votter! Behagelige farger du har satt sammen :) Ønsker deg en fin strikkehelg:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...