fredag 6 februari 2015

Solsken och Solveigs vantar

Solen tittade fram, så jag vaknade som hastigast ur idet.

Jag tänkte ifall ni undrade var jag hållit hus... ;)

Blev t o m inspirerad att lägga upp något nytt. Även dessa ett par vantar designade av Solveig Larsson.
Mönstret heter "Ylva" och finns inte i någon av hennes böcker. Däremot tror jag att det går att beställa direkt från hennes hemsida.




Den som är intresserad av Solveigs design kan också gå in och kika i den här gruppen på Ravelry, Solveigs Vantar, Solveig´s Mittens.
En grupp som bildats av ett par entusiastiska vantstickare "over there" med anledning av att Solveigs bok "Solveigs Vantar- Inspiration från Norr" nu också släpps på engelska.

Genom Solveig fick jag en förfrågan av gruppens grundare, "Becky", om jag ville bli co-moderator för gruppen.

Hade ingen aning om vad jag tackade ja till men jag resonerade lite som Pippi Långstrump...:
"-Nä, det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag säkert!"

Sagt och gjort, nu kan jag alltså skriva in "Co-moderator" i mitt CV.

Vad jag gör?
Översätter lite, peppar lite, länkar mönster, förmedlar info mellan moderators, medlemmar och Solveig mm mm.
Framför allt har jag fått ett ypperligt tillfälle att öva på min lite dammiga skolengelska. Toppen!

Titta in och inspireras! Det är ett härligt gäng som samlats där och de är så entusiastiska över den skandinaviska designen.
Vore kul om vi även fyller på med fler svenska vantstickare.
Gruppen har redans samlat över 100 medlemmar! Kul!

Just den här vanten "Ylva" är ett mönster som Solveig skänkt till gruppens medlemmar så att vi har något att roa oss med innan boken släpps.
Det finn redan en KAL igång som pågår februari ut där man kan välja att sticka "Ylva" eller någon annan av Solveigs många vantar.

Nä nu måste jag sticka lite till!
I morrn blir det stick-LAN i Nyborg...vi hörs!


2 kommentarer:

  1. Snygga färger ��
    / Malin Be

    SvaraRadera
  2. jättekul att det blivit en samlad Solveig- grupp på Ravelry tycker jag! Har missat Kalen, men har precis lagt upp ett par vantar, får kolla upp det! Det är ju så kul att sticka tillsammans i kal! Dina vantar kommer ju bli jättefina!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...