söndag 1 februari 2015

Delsbovante

Nu är de färdiga!!






Mönstret är alltså "Delsbovante" ur "Vantboken-Solveigs vantar".

Som jag nämnt tidigare är färgvalet inspirerat av Delsbodräkten. Se tidigare inlägg.

Jag har stickat mina vantar i Morjärvs 2-trådiga ullgarn (mörkt grå/svart, rött, vitt och blått) och det gick åt 32, 16, 11 respektive 2 g av vardera färg.

Stickade med Magic Loop på rundsticka 2,75 mm.

Storleken blev för en liten damhand.

Roligt mönster. Inte svårt men kräver lite koncentration.
Upptäckte att det saknas en rad i diagrammet. På fotot på de färdiga vantarna i boken syns det att det ska vara ett mönstervarv till i mitten av den övre blombården.

Som tur var såg jag det och kunde lägga till den och nu känns mönstret och vanten komplett.


Nu tänkte jag ägna mig åt något av alla mina UFO:n.

Hittade min "Happy Street" som båbörjades redan i början av november och som verkligen förtjänar ett bättre öde än att ligga nerpackad i en projektpåse.


Vi höres!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...