måndag 19 januari 2015

Ombyte förnöjer...

...så idag får symaskinen jobba lite.

Har mina egna "älsklingar" på service så jag har fått låna morsans Bernina.
Intet ont om Berninan, men det går lite knackigt att sy på en maskin man inte är van vid.

Väskan är påbörjad sedan länge. Bara handtagen kvar att sy fast.
Det och ett matchande fodral blev dagens insats.

Nu på väg till någon där ute i vårt avlånga land :)









Om andan faller på så blir det åt det gröna och turkosa hållet i morrn.


Vill passa på att visa det turkosa garnet jag spann igår.
Ojämnt, ja visst, men jättemjukt och glansigt och med skaplig balans.

Säger jag som om jag vet hur ett välbalanserat garn ser ut ;)
Men det "knorvar" inte ihop sig i alla fall, utan härvan hänger fint, rakt ner utan att sno sig.
Nöjd!




Hej för nu, tills vi ses igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...