måndag 8 december 2014

Lycksökaren/Fortune Seeker

Äntligen får jag blogga något jag teststickat!     

Den här gången blev det ett par superfina sockar.
Mönstret heter Lycksökaren eller Fortune Seeker och du hittar det här 

Designer är Anna Nilsson, Playsweetmusic

Mönstret är lätt och logiskt att följa och resultatet blir ett par jättefina, lyxiga sockar med många fina detaljer. Ex.vis mönster på hällappen, nedvikt kant, olika placering på diagrammet för vänster respektive höger fot mm.

Dessa blev aningen för stora för min fot (strl 38) men det kanske finns någon annan som behöver ett par fina sockar.

Jag har stickat i tunt, handfärgat sockgarn från Limmo Design. Färgen heter "Kiwi".
Kiwifärgade är exakt vad de är. Har inte lyckats få till rätt färg på bilderna, så ni får använda lite fantasi...
Det gick åt ca 78 g och jag har använt strumpstickor 2,5 mm.

Kan verkligen rekommendera mönstret. Det ser svårare ut än vad det är. 
Go for it!








1 kommentar:

  1. Nydelige sokker! Det blir en fin julepresang til en heldig mottaker.

    Fortsattt god førjul fra Ingunn

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...