torsdag 25 september 2014

Medvind/Tailwind teststickning

Ja, min Medvind/Tailwind är nu färdig och jag känner mig riktigt nöjd.







Har alltså haft den stora äran att få teststicka denna sjal åt Clara (Clara Stickar).
Mönstret finns inte ute än men det lär nog inte dröja, så håll ögonen öppna.

Sjalen går att sticka i vilket garn som helst (gillas) och i vilken storlek du önskar (gillas).

En enkel, rätstickad skapelse där effekten är ränderna som ligger diagonalt och som växer fram genom ökningar och minskningar.

Kul stickning med stor "bara ett varv till-varning" :)

Jag har stickat min i Kauni, fyra olika färgställningar. Rundsticka 4 mm hela vägen. Det gick åt knappt 150 g totalt.

Måtten på den färdiga sjalen är i mitt fall 220 cm lång och 40 cm "djup".
Men den går ju som sagt var att anpassa exakt som man vill. Det är bara att sluta när man är nöjd och maska av med en I-cord :)


Känner verkligen att vi går in i höstfasen nu, för sticklusten och längtan till massor av sticktid är stor.
Sticka lugnt så hörs vi snart!

2 kommentarer:

  1. Det ble et nydelig sjal. Skjønne høstfarger.
    klem

    SvaraRadera
  2. Super snygg ! Ska snart ge mig på den !! Måste kolla in icordkanten inget jag gjort tidigare !

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...