onsdag 13 augusti 2014

Regnbågssockar

Ett par enklast möjliga sockar i härliga gladfärger.



Garnet är "Opal", från en äldre kollektion, "Surprise", färg 4061.
Om jag inte minns fel har jag fått det här nystanet i något byte/lotteri.

Hur som helst är det ett trevligt sockgarn och jag blev glatt överraskad när jag såg de fina övergångarna mellan färgerna. Hade föreställt mig att det skulle bli skarpare ränder.

Till en ganska tight strl 38 har jag lagt upp 60m på stickor 2,25.
Skaft i resår (3r, 1a), förstärkt häl och i övrigt bara slätstickning.

Och nu blev jag så sockinspirerad så jag tror jag lägger upp en till! :)

Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Färger är roligt! Och tänk o ta på sig sockorna en regnig dag wow vilken vitaminkick! Dröm om en fysisk affär men nätet gör att handfärgade garner har möjlighet att hitta hem hos sticksugna och små handarbetsaffärer med även nätförsäljning finns lite här o där. Gårdsbutiker är oerhört populära så snart har du ett litet hörn hemma med handfärgade garner. Fortsätt dröm och våga! Kitty

    SvaraRadera
  2. Så fina visst är det konstigt när man börjar sticka sockar vill man bara sticka flera par. De kommer ju också behövas snart för kylan kommer smygande.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...