onsdag 12 mars 2014

Gjorde ett fynd

Röjde upp lite i min stickhörna i går och som vanligt dök det upp ett och annat fynd.
Den här gången ett bortglömt FO (Finnished Objekt). Ett ganska trevligt fynd alltså.

Sjalen stickade jag färdigt på lägret i Umeå men har helt glömt bort den sen dess.
Mönstret är från ett äldre nummer av "Kreativ Stickning". Jag fick låna tidningen så jag kan inte säga numret så här på rak arm.

Som ni ser består sjalen mest av hål. Rätt kul stickning från början men det blev lite långtråkigt på slutet.
Kan rekommenderas som "surrstickning" eftersom den inte kräver så mycket tankemöda.

Jag stickade min i BIG Trend och det gick åt exakt ett nystan. Eller rättare sagt jag stickade så långt nystanet räckte.
Stickor 5mm.

Tycker den blev rätt kul och dekorativ. Storleken och den avlånga formen gör den användbar.
Så på det hela är jag ganska nöjd.

Funderar på en till...i ett annat garn...och med mindre hål...hmmm...




3 kommentarer:

  1. Vilken kul sjal. skall ta och pröva själv, tror jag har passande garn. Jag tror att jag också gör den med mindre hål. Men då behövs nog lite tanke arbete då man stickar utan mönster Tack för ide´n

    SvaraRadera
  2. Kul modell den har jdg inte sett innan och garnet var fint, härliga färger. Ha det fint i vårsolen Karin

    SvaraRadera
  3. Jättefin!! Sån skulle jag vilja göra! :) Hur många varv stickar man och hur många maskor avmaskar man?? ;)
    Mvh/ Ingrid

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...