tisdag 18 februari 2014

Det svänger fort

Fick lite panik i går när jag insåg att det är ju nu till helgen det är stickläger i Umeå och jag bara har en ynklig liten sockstickning på nålarna.



Nå, jag börjar ju vara en erfaren sticklägerdeltagare och vet av erfarenhet att det inte brukar vara något problem. Garn lär ju finnas på plats och förmodligen också en hel del inspiration och tips.

Men i alla fall, för säkerhets skull, så startade jag i alla fall upp en enkel sjalstickning. En sån där "surrstickning" som kan vara bra att ha till hands på läger.



På eftermiddagen rasslade det till i brevlådan och vilken lycka, där låg knapparna jag beställt av Mikaela.
Snacka om snabb leverans!

Nu återstår bara det delikata problemet att välja...röda eller gråa?
Det lutar åt dom röda, bara för att dom är så jädrans snygga.



På tal om brevlåda...
...fyllde ett litet paket och skickade till min "Hemlis". Ska bli spännande att se vad hon tycker när hon får det.
Eftersom jag ju ska hålla mig hemlig ett tag till så visar jag inget av innehållet...ti,hi...


Kunde inte heller släppa tanken på att få starta upp den nya koftan, "Pergola"...men jag har ju inget gaaarn!!
Eller??

Plötslig slog det mig att jag har ju en hel låda med ofärgat garn och massor av färgburkar i källaren.
Så fram med kastrullen och i med färg och några härvor...



Av bara farten blev det en omgång till. Måste ju ha lite att välja på :o)



Hoppas att härvorna är torra snart så ska ni få se resulatet. Lika spännande för mig...


Så ni ser, från en ynklig liten sockstickning på morgonen blev dagen fylld av garn, färg, fibrer och stickning.

Ha en bra dag så hös vi snart! Själv ska jag på slöjdträff i Kalix i kväll.

1 kommentar:

  1. Her går det unna i en viss fart! Imponerende aktivitet!

    Ha en god dag!

    Klem fra Ingunn

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...