torsdag 30 januari 2014

Långsamt och njutningsfullt...

...med lyfta maskor.

Stickar en Mini Mania Scarf och det blir så läckert.




Att det sen är det ultimata restgarnsprojektet gör ju inte saken sämre.

Till ett varv på min scarf går det åt 1,1 g garn och det gör att jag kan använda alla små restgarnsnystan jag envisats med att spara. Jag VISSTE väl att dom skulle komma till användning!

Javisst blir det massor av trådar i kanterna, men det gör inte heller någonting för dom blir sen till fransar. Så fiffigt!


Säg det inte högt, men nu sparar jag till och med snuttarna som blir kvar efter dom små restgarnerna. Dom kommer också att bli fransar.



Vilken tillfredsställelse det är att göra något fint av till synes helt oanvändbara små nystan!

Ha det så bra tills vi hörs igen!

3 kommentarer:

  1. Vad fin den ser ut härligt med alla färger, ska bli spännande att se en färdig bild senare. Ha det fint Karin

    SvaraRadera
  2. Så läckert det blir! En sån kanske man skulle sticka. Rester finns det gott om här med.

    SvaraRadera
  3. Härligt att få användning får alla småsnuttar! Snyggt blir det också. Jag tänker att det där mönstret kanske skulle passa sig bra som filt också!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...