söndag 12 januari 2014

Just a headband

Ett snabbt och behändigt litet projekt. Du stickar det på en kväll om du har lust.,

Tur att jag har en modell som ställer upp med kort varsel.




Mönstret är designat av Kamilla, och finns att ladda ner från Ravelry här.

Jag har stickat i samma mjuka garn som till blomhalsduken, "Natura" från Austermann.
Fick minska ner maskantalet något eftersom det är ett grövre garn än det som rekommenderas i mönstret.
Stickor 4 mm.

Har fortfarande garn kvar... kanske får bli ett par matchande handledsvärmare...

Nu blir det till att fortsätta att klura på mitt eget sockmönster :o)

Ha de´!

1 kommentar:

  1. Vad fint! Jag har det i min Ravelrykö (det också!) kanske borde göra ett nu när snön och kylan äntligen kom.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...