måndag 30 december 2013

Så här var det inte tänkt!

Hade stora planer på att vara en duktig husmor idag och ägna mig åt lite tvätt och städ så här inför stundande nyårsfirande.

Men vad hände?

Jo, långt ner i stickkorgen hittade jag min slända med tillhörande ull.
Ni som har minnet med er kommer ihåg att jag tog mod till mig här i höstas och försökte mig på att spinna på slända på egen hand.

Det var alltså i september och jag sa ju att det kunde bli ett långtidsprojekt.

Men bättre sent än aldrig och allt det där...nu har jag spunnit upp hela ullflätan...



...och det är dags att försöka plya ihop eländet till ett 2-trådigt garn.



Och vet ni vad, jag lyckades få till något som faktiskt liknar garn. Är så sjukt stolt!


58,4 g tvåtrådigt ullgarn, egenhändigt spunnet på slända.

Vad ska jag sticka av det? Kanske ramar in det ;o)


Det här ruckade på alla mina planer för dagen och man kan väl lugnt säga att jag ligger lite efter med städningen och tvätten. Men vad gör väl det, det här var mycket roligare!

Ha det bra så hörs vi kanske i morrn!

5 kommentarer:

  1. Detta kan bli 2014.Lycka till med fortsättningen.

    SvaraRadera
  2. helt fantastiskt jättesnyggt! bravo!! :)

    SvaraRadera
  3. Liknar garn? Det ÄR garn, och riktigt snyggt dessutom. :-) Bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt snyggt garn! Jag känner igen det där med att hellre göra nåt roligt än nåt "måste".

    SvaraRadera
  5. Så himla fint det är! Det kan du vara riktigt stolt över!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...