måndag 9 december 2013

Birthday Cowl

Stickad till mig själv och jag är sååå nöjd med den. Värmer gott i kylan som råder just nu.





Mönstret på den här enkla halskragen heter "Birthday Cowl".
Går att anpassa till vilket garn som helst och längden är bara att variera som man vill.

Jag har stickat min i underbart mjuka Viking Balder. Det gick åt drygt en härva till min krage.
Garnet har jag fått i ett garnbyte för ett tag sedan och det har bara legat och väntat på rätt projekt. Och till den här cowlen var det helt perfekt!

Hade inga tippar, 7mm, som det stod på banderollen så jag körde med 6,5mm. Funkade utmärkt.

Men det blev ju garn över och så klart måste ju kragen ha ett par matchande vantar. Har lagt upp ett par i svart som bottenfärg och det melerade "Balder" som mönsterfärg.

Det är lite olika grovlek på botten- och mönsterfärg, men jag tycker inte det gör något. Mönstret liksom "lyfter" sig över det svarta.
Får se hur det blir när dom är färdiga, men känner mig nöjd så här långt.



Nu måste jag trotsa kylan och bege mig till kontoret (eller ateljen som jag hellre kallar det), har 350 (!) mössor att klippa ut innan jag kan sätta mig vid symaskinen.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...