fredag 25 oktober 2013

Stickar på beting

Hur kul låter det?

Nä, jag vet, det låter inte alls kul. Men faktum är att jag har gjort en deal med mig själv för att detta ständiga UFO någonsin ska bli färdigt.

Jag stickar en rapport varje dag och sen får jag sticka VAD jag vill. T o m lägga upp nytt!
En helt ok överenskommelse tycker jag.

Och UFO:t då?

Det är en "Shetland Triangle Lace Shawl" som ständigt lämnats åt sitt öde längst ner i stickkorgen.

Mönstret har jag stickat förr och det är i grunden en lätt och snabbstickad spetssjal, en favorit.
Men just den här gången fick jag för mig att använda ett supertunt lacegarn (visserligen dubbelt men ändå) och dessutom sticka in pärlor!

Har aldrig stickat in pärlor och ville testa, men i min iver beställde jag de allra minsta...så klart...
Och visst hade jag kunnat nöja mig med en pärla här och där, men varför göra så när man kan sticka in dom i VARJE löv och dessutom tätare och tätare ju längre varven blir!

Men en stor tröst är att jag tror den blir riktigt läcker till slut och nu är det inte sååå många rapporter kvar.
Det är egentligen inte alls tråkigt, utan bara förfärligt tidsödande.
Med lite pepp från er så ska den nog snart vara färdig. Den ska INTE bli ett UFO igen, jag lovar!




Idag blir det till att smyga ute på vägarna och bara hoppas att alla andra gör likadant, för det är fruktansvärt halkigt. Underkylt regn och regn på redan isiga vägar...huga!

Ha det bra så syns vi snart!

3 kommentarer:

  1. Den blir ju superläcker! Kämpa på!!

    SvaraRadera
  2. Men så mycket du hinner att sticka och få färdigt, gillar verkligen dina sjalar. Ha en fin höst helg Karin

    SvaraRadera
  3. bra överenskommelse med dig själv =) du kommer fixa det!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...