lördag 20 juli 2013

Hamnfest

Idag var det alltså dags för hamnfest i Marahamn, med underhållning, hantverkare och försäljning.
Vädret höll sig i schack, lite kyligt och blåsigt men i alla fall uppehåll.

Måste säga att försäljningen gick riktigt bra och det är alltid kul att få "visa upp" sig lite. Också ett bra tillfälle att knyta nya kontakter inom  hantverksbranschen.

Tiden gick så fort att jag helt glömde bort att fota! Inte en enda bild! Hmmm...

Det som var mest populärt hos mig idag var nog de handfärgade garnerna. Kul att det var fler som gillade dom. Nu åker nog färggrytorna fram snart igen...

När jag lika var igång med vantbroderiet igår kväll så tog jag mig i kragen och gjorde klart några sockpar. Nåja, dom var nog redan färdiga, bara några trådar att fästa så det tog faktiskt inte så länge. Tänk att det ska vara så svårt att komma till skott!


Det bästa med dessa sockar är att alla är stickade av restgarner eller garner jag vunnit och fått i olika garnbyten. Inte ETT enda nyinköpt nystan! Inte illa va?

Uppe till vä: "Broken Seed Stitch Socks"  i Admiral och ett handfärgat garn från Limmo-Design.
Uppe till hö: Sockar "Anna" i Fame trend.
Nere till vä: Sockar med falska flätor i ett fint merinoullgarn (har drullat bort banderollen).
Nere till hö: Slätstickade sockar  i ett On-line garn (färg oklart eftersom jag även drullat bort den banderollen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...