söndag 21 juli 2013

Byteshandel

Det här är mitt kap från gårdagens hamnfest.
Idkade lite garnbyte med min hantverksgranne, Karin Lind (med produkter från egna gården Brudholmen).
Beklagar igen att jag inte hade vett att ta fram kameran för att visa hennes fina garn och skinn. Hoppas på fler tillfällen.

Bytte till mig två fina härvor 2-trådigt ullgarn spunnet av ull från gårdens egna får.
Lär nog klappa länge på dessa härvor innan jag sätter stickorna i det!



Ägnar söndagkvällen till att färdigställa resterande sockar som fortfarande finns på stickorna.
Är jag riktigt flitig kanske dom blir färdiga...annars får det bli en annan kväll.

I övrigt räknar jag nu ner till årets höjdpunkt, stickläger i Fattigskogen.
Lite mer än en vecka kvar nu och sen sitter man på tåget på väg mot den ultimata avkopplingen. Tänk...fem hela dagar tillsammans med drygt 30 likasinnade...längtar...

Nu sätter jag mig i stickfåtöljen och låtsas att jag redan sitter där i storstugan och stickar :o)

2 kommentarer:

  1. Åh, vad du verkar ha mycket roligt för dig i dagarna!! Garnfärgningen såg ju helt fantastisk ut - finns väl inte nån som inte vill sticka upp ett par klargula strumpor - och av de andra också! Roligt att det gick bra på Hamnfesten, och sedan stickläger - vilka veckor!

    SvaraRadera
  2. Herlig ullgarn du har spunnet. Ønsker glede deg med strikkecamp. Vil veldig gjerne se til deg.
    Hjertelige hilsen kommer fra Viola.
    Ha riktig fin sommerdager.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...