måndag 10 juni 2013

Inte mycket bättre den här veckan!

Inte på stickfronten i alla fall. Kanske jag har fått ihop sisådär 10 varv på min sjal.
Nåja, det är ju ändå 5 varv mer än förra veckan. Det tar sig!

Ska bespara er mitt gnäll den här gången. Alla vet ju att det händer nåt med dygnet den här årstiden...det blir helt plötsligt fleeera timmar kortare. Skumt!!

Men vi lyckades i alla fall klämma in den årliga fisketuren "Gäddträsk by night".
Ett par kilometers promenad genom skogen...över en myr...och till sist framme på en fin talludde som sticker ut i träsket. I år blev det en lika fin och trevligt natt som vanligt.
Enda skillnaden är att vår "styrka" hade minskat avsevärt sen tidigare år. Vi fick bara med en av fyra ungar.
Nå...allt har sin tid...

Vi fick bra med fisk, en stor gädda som fick gå tillbaka och växa till sig till kommande fiskenätter, några fina abborrar och massor av småmört. Kul när det nappar!

Behöver jag påpeka hur fantastiskt det är när det är ljust hela natten...!?

Här kommer några bilder för den som har lust att kika.

På menyn:
Hamburgare eller kebab med potatiskroketter och grönsaker...


...såklart rejält kokkaffe...


...och till efterrätt, grillade bananer med smält choklad...


 ...eller kanske lite färska jordgubbar.



Don efter person!
Kvällens största och minsta.





Lite stämningsbilder.
Behöver jag tillägga att vi hade det ganska gott!









Dimman hade lagt sig över myren då det var dags att traska hem vid halv två tiden.





En halvtimmes bilfärd hem och sen var man ganska lättvaggad.

Det här är vad jag kallar vardagslyx!

4 kommentarer:

  1. Inte mycket stickat här heller. Och inte någon trevlig utflykt som förgyllt tillvaron heller, men underbart att få hänga med på ett hörn av er - tyvärr fick man inte hänga med på käket. Såg attans gott ut ;-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ser helt underbart ut! Och vilken meny - färska jordgubbar är inget jag brukar dra med mig över en myr, men kan tänka mig att det smakar bättre... Har iofs en gång gömt två semlor i ryggsäcken under en dags vandring...

    SvaraRadera
  3. Ser fantastiskt ut! Jag var i Lycksele i helgen, och som smålänning var jag oerhört fascinerad över ljuset! Småland och Norrlands inland är ganska lika, skog!!! Sticka kan du göra i höst, då är det mysigt att vara inne. Nu ska vi njuta av vårt vackra land och vara ute så mycket vi kan! Linda

    SvaraRadera
  4. Men gudars, det ser helt fantastiskt ut!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...