måndag 6 maj 2013

Wool Eater Blanket

Otroligt stolt över att jag överhuvudtaget fick den färdig!
Och glad att jag kämpade till full storlek och inte gav upp vid babyfiltstadiet.

Instruktionen till tekniken finns här, och som sagt var, det är ett passande namn på mönstret för  arbetet formligen slukar garn.

Jag har virkat i "Kauni" och det startade som ett restgarnsprojekt, men det slutade med att jag fick köpa mer garn både två och tre gånger. Så förmodligen har jag mer garn i stashen nu än innan jag började. Med vad fasen, "shit happens" och jag har en fin pläd.

Hur mycket som gått åt törs jag inte ens fundera på...men som jag ser det, alldeles lagom.

Dessutom var jag ju tvungen att ta ett litet städryck i sovrummet för att kunna få pläden på bild.
Bra, bra...två flugor på smällen ;o)







17 kommentarer:

  1. Et nydelig pledd! Gratulerer!

    Klem fra Ingunn

    SvaraRadera
  2. Herregud vilket tålamod du har!!

    Fint resultat blev det ju också.

    SvaraRadera
  3. å vad fin den blev ann-britt. den ska du vara riktigt stolt över!

    SvaraRadera
  4. SÅ fint teppe! Helt nydelig :)

    SvaraRadera
  5. Lyckliga du! Den blev verkligen jättefin. Jag har bara kommit till ungefär en babyfiltstorlek, men redan nu är varven ganska långa och det blir varmt i knät. Men det känns som ett nyttigt projekt: Att tömma gamla förråd.

    SvaraRadera
  6. Kjempefint teppe.Har lenge tenkt jeg skulle prøve dette mønsteret men har aldri kommet i gang. Ha en flott mandag

    SvaraRadera
  7. jättesnygg och vilket arbete du gjort!

    SvaraRadera
  8. Instämmer i hyllningskören :). Fina färger och härligt mönster. Undrar om en sådan kan hamna på min säng någongång...

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastisk pläd, jisses vad du är duktig! Linnea

    SvaraRadera
  10. Jättefin :) Sirpa M

    SvaraRadera
  11. Oj vilket arbete! Jättefin.

    SvaraRadera
  12. Snyggt Stilrent Fräscht :)

    SvaraRadera
  13. Vart finns mönster?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det finns en länk i inlägget. Klicka bara där så kommer du nog rätt.
      /Ann-Britt

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...