fredag 22 mars 2013

Mammas bolero

Nå, nu äntligen är boleron klar för leverans.
Det är min mamma som har beställt den och nu är det bara att hoppas att den passar.

Tills vidare får provdockan "Doris" vara modell.
Doris har flyttat in i veckan. Hon kom med lastbil och jag sa att hon får gärna stanna och bo hos mig :o)

Nå, mönstret till boleron är ett mönster från ICA-kuriren och finns här.
Det var ett ganska luddigt och otydligt mönster som krävde lite tankeverksamhet från början. Men när jag väl kom igång var det bara gasa på med lååånga, slätstickade varv. Modellen kräver minimalt med montering, bara kanterna som ska vikas och fästas fast.

Jag har stickat i Marks&Kattens Fame/Fame Trend. Till storlek M gick det åt ca 150 g Fame, grå, nr 616 och ca 115 g Fame Trend, melerat, nr 650.
Hela arbetet är stickat på rundsticka 3 mm.

Morsan, jag kommer förbi med den i helgen!



 

4 kommentarer:

  1. Den blev riktigt, riktigt läcker. Hoppas att mottagaren också blir nöjd.

    SvaraRadera
  2. Boleron blev jättesnygg! Blir sugen på att försöka sticka en till mig själv...

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Hoppas den passar din mamma :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...