torsdag 7 februari 2013

Ser fram emot nåt nytt!

Ja, jag känner mig inte så där superinspirerad just nu. Vill mest få ett par projekt färdiga så jag på allvar kan börja frossa i mönster och garner.

Min Eiku är färdigstickad ( ja, jag löste det där med avmaskningen, det är ingen som kommer att märka att det är ett annat garn).
Sjalen ska bara blockas så ska jag lägga upp en bild.

Jag tror den kan bli fin, men jag är lite kluven i vad jag tycker om färgen på garnet.
Meleringen och färgerna är jätteläckra, men vissa partier är lite blaskiga. Det ska ju förstås vara så men jag har fått för mig att jag vill ha lite klarare färger.
Har beställt hem Zenit syrafärg och ska försöka lägga på lite extra rött. Det får bli ett litet experiment!
Jag rapporterar så klart när jag är igång.



I övrigt så stickar jag på Linas Uppifrån-och-ner-pippitröja.
Som ni ser är det inte så mycket kvar.
Men också här blev det lite grus i maskineriet.
Har lärt mig min läxa! Är det en trettonåring som beställt tröjan är det VÄLDIGT viktigt att välja rätt tillfälle för provning. Nu råkade jag inte tajma helt rätt och plötsligt verkade det som att inget blev till belåtenhet på tröjan...suck!
Nåja, jag har svalt förtreten och nu är jag på banan igen., det blir nog bra det här.



Det roligaste just nu är att jag ska få agera teststickare.
Ett sockmönster som Kamilla Svanlund designar ska teststickas och jag anmälde mig snabbt.
Sockarna är urläckra och jag ser fram emot att få sätta stickorna i arbete!

1 kommentar:

  1. Hei,
    Likte veldig godt fargane i sjalet ditt....spennande å sjå når du har blokka det.
    Ha ein fin kveld, frå MarJE.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...