söndag 10 februari 2013

Eiku

Efter diverse pyssel med min "Eiku" känner jag mig nu rätt nöjd.
Den som är observant ser att avslutningen inte är som på mönstret. Jag trodde att garnet skulle räcka till både en extra liten gallerbård och en bred galleravslutning. Som synes blev det nu inte så utan avslutningen fick bli lite smalare.
Men helt ok i alla fall.

Stickad i Colinette Jitterbug, färg "Tapis", inhandlat hos Garnstumpan.
Det gick åt exakt en härva (150 g). Fick ju fuska liiite med ett annat garn på slutet för att kunna avmaska dom sista maskorna.
Har använt rundsticka 4 mm till hela sjalen.





Den som tittat in tidigare kanske noterat att jag inte var riktigt nöjd med färgen på garnet. Fin melering men vissa nyanser kändes väldigt bleka (i mina ögon). Önskade lite skarpare färger.
Sagt och gjort, slängde ner sjalen i ett rött färgbad innan jag blockade den, och vips...hade jag en färg jag kommer att trivas mycket bättre med!

Före...


...och efter


Lovade ju också en bild på garnet jag färgade i går...

...ta da!


I verkligheten går nog färgen ännu mer åt apelsinorange...ganska fint tycker jag.
Garnet jag färgat på är som tidigare Schoppelwolles Admiral Bambus plus 100g Stränge, inköpt på Garnkorgen.
Färgat med Zenits syrafärger för ylle.

Och vad ska man nu hitta på...?
Kanske det är skidor på TV, då kan jag ju alltid sticka lite!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad roligt att du kommit igång med att färga garn! Visst är det skoj!
    Det är längesedan jag tittade in här och jag sköter inte om min egen blogg heller nu tyvärr. Men igår hände det! Det är lite fullt upp med jobb och kurs och alla roliga läxor.. Ha en fin söndag! /Marianne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...