måndag 28 januari 2013

Solution

Måste säga att jag är såååå nöjd!
Den här kommer att bli en favorit...eller det ÄR den redan!

Mönstret är alltså Solution, designad av Kamilla Svanlund. Kanonfint mönster!

Jag har stickat min i Malabrigo Sock, färg 611, Ravelry Red.
Det gick åt ca 120 g och jag har stickat med rundsticka 4 mm.

Kan verkligen rekommendera Malabrigo Sock till sjalar, underbart garn!

Jag valde att blocka min sjal lite annorlunda än på mönstret. Gjorde den inte så svängd som på mönstret utan sträckte ut spetsmönstret lite extra. Ville att det fina mönstret skulle framträda ännu mer.
Stickar nog en till för att testa den "riktiga" modellen.








6 kommentarer:

  1. Vacker så det förslår !!

    SvaraRadera
  2. Visst är den snygg! Min absoluta favorit!

    SvaraRadera
  3. Åhh, så fin den blev! Jag väntar på en garnleverans, sen ska jag lägga upp till en Solution jag med!

    SvaraRadera
  4. Men så fin!! Jag hoppas mitt garn kommer den här veckan så jag kan börja sticka :) Får göra klart Vilmas tröja innan det...

    SvaraRadera
  5. Den är verkligen superfin! Helt underbar färg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...