måndag 10 december 2012

I år hann jag!

Bok och material inhandlades redan förra året.
Då var det bara tiden som saknades.
Började tro att det skulle bli samma visa i år...

Men se här!
Min allra första julkula är färdig!
Stickad i Rauma Finull på stickor 3mm, och mönstret är så klart  från Arne & Carlos bok "Julkulor".





Och nu fick jag äntligen användning för "stoppullen" jag har ståendes i en stor säck.
Det räcker till mååånga kulor!



Jag tror baske mig jag går och lägger upp en kula till, för i morgon är det slöjdkväll i Kalix och temat är 
"Kul till jul"

Sticka lugnt!

6 kommentarer:

  1. Vad duktig du är!
    Jag inhandlade också både bok och garn förra året, men jag har inte hunnit börja på en endaste kula än :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulrika!
      Det blir fler jular, var så säker!
      Hoppas du har det bra, kramar
      /Ann-Britt

      Radera
  2. Så fin - jag har garn och mönster men har inte hunnit lägga upp min första än. Men det är ju två veckor kvar.../Ulrika

    SvaraRadera
  3. Så snygg! Jag har just stickat färdigt röd/vita vantar, tror banne mig att det måste bli några fina pumlor med :-) Tack för inspirationen!!

    SvaraRadera
  4. Jättefin, jag hann sticka fyra i år. Det får bli fler nästa år, i år är jag inte i Sverige över julen så det gör inte så mycket :)

    SvaraRadera
  5. de 'är galet beroendeframkllande bara så du vet =) har själv stickat en hel drös nu i år. bara en kula till liksom.... =) kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...