tisdag 25 december 2012

GOD JUL!!

Oj, det blev visst några dagars oplanerad bloggpaus!
Det var inte riktigt meningen, men ibland dyker det ju upp lite annat som pockar på tid och uppmärksamhet.
Och den här gången var det visst julen...
För trots om man försöker begränsa allt överflöd som denna jul för med sig så är det i alla fall lite som måste fixas när närmaste släkten samlas.

Men nu är maten (nästan) uppäten, bara lite Janssons, några köttbullar och prinskorvar att göra slut på idag.
Klapparna är öppnade och alla verkar nöjda och glada, och det är huvudsaken.

Tomten var den mest populära gästen och som svägerskan sa "han gillade alla idolbilder på sig själv" och lovade att återkomma nästa år!



Och även om julafton är en härlig dag kan jag inte sticka under stolen med att jag gillar juldagen bäst!
En dag där det är helt ok att bara sitta i sin fåtölj med stickningen och slappa, färdiglagad mat i kylskåpet och inga tider att passa.

Så nu gott folk, GOD JUL på er allesammans och ha en fortsatt fin julhelg!
Nu tar jag min sockstickning och kryper upp i fåtöljen.
Sticka lugnt!


4 kommentarer:

  1. God Fortsättning!!! :)
    Njuter själv av dessa dagar efter julafton :D
    Sitter dock här - i din blogg idag, igen och njuter. BORDE kroka mer på gubbens Bockstensmannen, så den blir klar någon gång, men Eco Baby Ull - tunt - och kroknål (dubbelvirknål, hade ingen rätt kroknål hemma när man startade :/) - 3-3,5 = att det blir hårt, tätt och kommer värma sköööönt... fast det tar hårt på händer som ibland värken som skrutt, pga vatten i kroppen bla, blä...
    Just nu letar jag ett foto på en sockstickning - i gröna nyanser, grön-bruna... Är väl inte den du har där i handen? Zauberball - färgerna så jag att, farligt nära att jag beställer ett nystan OM jag nu hittar rätt i zauberballs-kaoset. Hm, man vill ju nästan ha alla, och vem är vem? ;) jodå, jag KAN skilja tokrosa från gröna nyanser, men ändå... ;)
    Garngalen? ehhh, nähä... Annuska har gett mig köpstopp, hon har varit här å försökt hjälpa mig hitta rätt i garnet... vi säger att jag inte hittar något ALLS efter det - så jag bara MÅSTE köpa nytt, eller hur? :P
    Må så grankott...
    Bim HD... på garnjakt, just nu... sedan, krokning? det är heeeelt i sin ordning, eller? lägga upp något nytt var/är ju inte såååå svårt. Belöning behöver jag av att ha överlevt julafton, ojja... <3

    SvaraRadera
  2. Er innom for å ønske deg en fortsatt God Jul og et riktig Godt Nytt År!

    SvaraRadera
  3. Ønsker deg ei fredelig romjul.
    Hilsen fra Nord-Norge.

    SvaraRadera
  4. God Jul! Hoppas du fick sitta i fåtöljen och sticka hela dagen :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...