lördag 27 oktober 2012

Lovikkasäsong

Ja, jag börjar bli rutinerad.
Av erfarenhet vet jag att det brukar börja droppa in förfrågningar om Lovikkavantar när det närmar sig jul.
Förra året kändes det lite stressigt när beställningarna kom in allt närmare jul. Det är alltid stor risk att glädjen till hantverket försvinner när det blir måste och press.
Tänkte vara lite tuffare i år och göra färdigt ett gäng och sen blir det "först till kvarn".
Få se om det håller...

Här har jag i alla fall lite färdigt "råmaterial".
En kasse med färdigstickade vantar i olika storlekar, klara för tvättning, ruggning och broderi.


5 kommentarer:

  1. Tänk att du har en hel kasse full med färdigstickat......och det där med att pressen kan ta glädjen av själva "sticklusten", är så sant som det är sagt!

    SvaraRadera
  2. Så flink du er som strikker så mye :-)

    Jeg lurer på noe.. har du strikket noe i flerfarget lovikkagarn? Jeg hamstret en del av dette garnet i sommer da jeg var i sverige og har så langt strikket 4 par, det går jo veldig fort med dette tykke gode garnet! Jeg kjøpte også noen hesper med flerfarget, men er usikker på om det blir pent å sy bord på dem.. har du strikket noen sånne?

    SvaraRadera
  3. Tänk om jag kunde vara ute i god tid nån gång :-)

    SvaraRadera
  4. Exakt så som du beskriver brukar det vara här hos mig med men i år började jag sticka lovikkavantar redan i juli. Jag har flera par som väntar på att tvättas och ruggas sen är det bara att brodera dem.'
    Ha en bra dag.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Bardzo podobają mi się takie rękawice i mam zamiar zrobić kilka par.

    Pozdrawiam. Ania (Polska)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...