tisdag 16 oktober 2012

Både och...

Idag fick jag böckerna jag klickade hem.
Och tur var det att jag beställde två för den ena var mindre inspirerande än den andra om man säger så.

Kan bero på att jag inte broderar så mycket och därför inte kan suga åt mig inspirationen, men "Små och stora broderier" av Karin Holmberg gick jag inte alls i gång på.
Har andra böcker om broderi som är betydligt roligare att bläddra i.

Annat var det med "Stickarens stora mönsterbok".
Blir såååå sugen på att testa att göra ett "eget" mönster. Kanske...hmmm...
Vet inte om den här är bättre än andra böcker med mönster och tekniker, men det finns i alla fall massor att frossa i.

Och det ska jag göra!
Frossa! Och klura...



För övrigt har den första snön kommit idag...SUCK...




Nu ska jag gå och sticka på mina Lovikkavantar.
Ha en fin kväll!

2 kommentarer:

  1. Ta med broderiboken nån dag - jag kanske köper den av dig!
    // Svägerskan

    SvaraRadera
  2. Redan snö?? :( Jag som klippte gräset igår ytterligare en gång, hoppas din snö försvinner snart, det är väl lite tidigt. Må gott

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...