måndag 5 december 2011

Lovikkavecka!

Ja, i veckan är det Lovikkavantsproduktion som gäller! (Oj, vilket ord!)
Beställningar, egna julklappar och kanske några stycken som får följa med på den lilla lokala julmarknaden på söndag.
Här lite "råmaterial" i olika storlekar och modeller.
Ska sticka några till och sen blir det ruggning och dekorering resten av veckan.
Lina har lovat att hjälpa mig nu när hon har blivit så duktig!
Vid nåt tillfälle ska jag lägga upp lite bilder på hela processen...från härva till färdig vante.
Oooops, bara jag inte lovade för mycket nu!


4 kommentarer:

  1. Lycka till med Lovikkaveckan,
    på söndag.***
    Jag hade min julmarknad i helgen,
    med många härliga möten och skratt

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul om du ville visa hur du gör dina fina lovikka vantar! Kan du inte göra det snart.... :)?
    Jag har inte sett nån som har gjort så fina broderier och fått till det där maffiga lurvet!

    SvaraRadera
  3. Ja, ni skulle se hennes hastighet med stickorna....sniff,snaff så var ett par klara, till och med tummar hade dem! Sååå fina!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...